close

2017-02-09.jpg

1. done 形容詞

    I am done.

    我完成/結束了(某事).    

    我吃太飽了 不能再吃了.

    我已累壞了 不能再做了. 

    I am done with you.

    我和你結束了 不再交往了 分手吧! = We are done

    I am done V+ing(動名詞) something  

    我結束做某事 不再做了.

    I am done arguing with you.

    我已結束和你的爭論.

    I am done believing you.

    我已不再相信你了. 

 

2. mumble 動詞 名詞

    含糊地說 咕噥碎碎唸

    You must speak clearly and to the point. You mustn't talk too fast or mumble. 

    你必須清楚地說而且有重點. 你不可以講太快或者說的模糊不清. 

    That old man mumbled something to me, but I could not understand him.

    那個老先生和我嘟嚷了一些話, 但我一句也没聽懂. 

    He spoke in a low mumble to himself. 

    他低聲地喃喃自語. 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    Our ABC Online 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()